onsdag, mars 12, 2008

Getting away with murder

Denna skapelse är Jacoby Shaddix, sångaren i Papa Roach.
Hittade honom för några år sen, lide random på MTV.
Jag var i ett annat rum och hörde låten "Getting away with murder" och kände att det var en låt som passade mitt humör och mina känslor då när jag precis haft en rejäl dust med mitt x.
Den låten ger mig energi, gör mig förbannad, kanske till och med självförtroende.
Skitunderligt, men så är faktum.

Papa Roach & Nickelback - är två grymma band.
Rösterna är dova och "hårda" och även om jag är en sucker för techno/trance så är det rätt in i märgen rocken går. Tror det också har med min äldre brorsa som lyssnade på Kizz och Def Lepard o de andra gubbarna när han var yngre och jag då 7-8 års åldern.
Men Åttiotalet innehöll jävligt mycket hårdrock.
Hårdrock nu för tiden är fan ngt helt annat.
Men det dog samtidigt som åttiotalet försvann i den blekfesna 90 talets början.







Inga kommentarer: